Els dies 3 i 4 de desembre es va celebrar al Palau de Congressos de Barcelona el Health Tech Forward, un dels nous esdeveniments que estan configurant Barcelona com a pol de referència en la innovació i recerca tecnològica i científica internacional aplicada a la salut.
L’EAP Sardenya, des de la Unitat d’Innovació, vam poder participar en la ronda de speed networking mítings, reservat a un nombre limitat de proveïdors de salut catalans, que ens va permetre contactar amb una dotzena de start-ups i empreses internacionals (de Hong Kong als Estats Units) i conèixer les seves solucions per transformar o millorar l’atenció primària.
Entre les propostes a què vam tenir accés destaquen eines per millorar els diagnòstics relacionats amb malalties coronàries, metabòliques (com la diabetis), dispositius per monitoritzar la salut dels pacients en situació d’atenció domiciliària i solucions integrals similars a la nostra Xarxa de Salut i Benestar a Casa. Entre aquestes, destaquen Cardiomo, Dresio (Hong Kong), Lileo, Acorai, AskmeyourMD, Nanodecal, mTatt, i altres. A totes elles vam indicar que enviessin port foli de proposta i pressupost.
El saló ens va permetre també conèixer directament l’estat de la innovació en el nostre àmbit amb presentacions breus i col·loquis sobre els grans reptes actuals: envelliment de la població, atenció a les cures, precisió en els diagnòstics, coordinació de serveis i millora de la qualitat assistencial.






