El Servei de Teleassistència és un servei d’atenció domiciliària que garanteix la seguretat i dóna tranquil·litat i acompanyament a les persones que poden estar en situació de risc per factors d’edat, fragilitat, solitud o dependència, les 24 hores del dia i els 365 dies a l’any, detectant situacions d’emergència i donant resposta immediata a aquestes.
Teleassistència bàsica
Permet a la persona usuària estar connectada les 24 hores tots els dies de l’any a un equip de professionals per avisar-los en cas de necessitat o urgència. Des de la central receptora uns professionals atenen la consulta i activen, si cal, el recurs més adient a la situació: localitzar els familiars o persones de contacte, desplaçar al domicili de l’usuari una Unitat Mòbil, activar altres serveis d’urgència (061, Bombers, Guàrdia Urbana…).
Té per finalitat ajudar les persones grans o amb discapacitat perquè puguin continuar vivint al seu domicili sense sentir-se aïllades i en les millors condicions possibles. A més d’actuar en casos d’emergència, el servei també actua de forma preventiva mantenint un contacte continuat amb la persona usuària i acollint demandes de soledat, aïllament i/o inseguretat que poden patir persones grans, amb dependència i/o discapacitat que viuen soles.
Teleassistència avançada
Els Dispositius Perifèrics tenen per objectiu incrementar la seguretat de la persona usuària i la del seu entorn. Són complements de seguretat per a la detecció de riscos per a la salut de la persona usuària i/o de la seva llar, tal com el detector de fum, detector de gas, el dispositiu d’obertura de porta i el de passivitat de l’usuari. Es troben integrats en el funcionament del Servei de Teleassistència i per tant resulta imprescindible tenir un aparell de Teleassistència per disposar d’aquest servei.
On es pot demanar?
- Centre de Serveis Socials de l’Ajuntament de Barcelona corresponent per domicili.
- A l’Àrea Bàsica de Salut (Centre d’Atenció Primària de la Seguretat Social) corresponent per domicili.