El Departament de Salut, a través de l’Agència de Salut Pública de Catalunya, impulsa el Programa de Salut Bucodental, una iniciativa essencial per a la detecció precoç de patologies orals i la promoció d’hàbits saludables des de la infància.
Des de l’EAP Sardenya, refermem el nostre compromís amb la salut de la comunitat. Per aquest motiu, l’equip format per l’odontopediatra Dra. Ana García i la higienista dental Beatriz Subirà visitarà les escoles del nostre territori per realitzar revisions preventives als alumnes d’I4, 1r i 6è de Primària.
Els nostres objectius clau:
-
Detecció precoç: identificar de forma immediata qualsevol necessitat de tractament o anomalia en el desenvolupament.
-
Comunicació amb les famílies: lliurar un informe detallat sobre l’estat bucodental de l’infant per facilitar-ne el seguiment amb el seu odontòleg de referència.
-
Educació i hàbits: conscienciar els alumnes sobre la importància de la higiene diària i oferir pautes d’alimentació.
La salut bucal és la porta d’entrada a la salut general. Per garantir un creixement sa, recordem un consell: la primera visita a l’odontopediatra s’ha de realitzar al primer any de vida, coincidint amb l’erupció de les primeres dents. Actuar d’hora permet evitar l’aparició de mals hàbits i assegurar un desenvolupament òptim.
Recordeu: una boca sana és un somriure saludable per a tota la vida!

El Departament d’Empresa i Treball, en col·laboració amb el Servei Català de la Salut (CatSalut), impulsa una nova línia de treball per fomentar les competències digitals en l’àmbit de la salut. L’objectiu és reduir la bretxa digital i afavorir l’autonomia ciutadana en l’ús de serveis públics, especialment entre els col·lectius amb més dificultats per relacionar-se digitalment amb el sistema sanitari.
Un any més, la nostra web supera amb èxit l’avaluació del sistema WMA del Col·legi de Metges de Barcelona (COMB).
Temps en família, reunions d’amics, dinars i sopars d’empresa, carrers il·luminats, pessebres, torrons, nadales i compres… S’acosten les festes de Nadal i per gaudir-ne al màxim no podem oblidar-nos de la
Un any més, la campanya de vacunació contra la grip i la COVID-19; l’objectiu és prevenir la malaltia en les persones més vulnerables i també la transmissió a l’entorn, sobretot si treballem o convivim amb grups de risc, per disminuir al màxim les seves incidències.
La campanya de vacunació de la tardor impulsada per l’Agència de Salut Pública de Catalunya d’aquest any, igual que les dels anys anteriors, es farà conjuntament amb les vacunes contra la grip i la COVID-19. Aquesta campanya s’adreça especialment a les persones que tenen un alt risc de complicacions si pateixen la grip o la COVID-19, especialment a persones de més edat i dones embarassades. Les persones o grups que poden transmetre la grip a persones en situació d’alt risc també són un col·lectiu essencial on es recomana la vacunació, especialment els professionals de la salut.



